راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

  • ۰
  • ۰

امروزه شغل برنامه‌نویسی از پرطرفدارترین مشاغل در دنیا است. دلیل آن پیشرفت هرروزه‌ی دانش در این حوزه و باز بودن مسیر پیشرفت همیشگی در آن است. همچنین بعد از همه‌گیری کرونا مشاهده کردیم که چگونه اکثر کسب‌وکارها اینترنتی و آنلاین شدند و افراد زیادی حتی بعد از تمام شدن کرونا این عادت را ادامه خواهند داد؛ بنابراین امروزه هر کسب‌وکاری حداقل دارای یک وب‌سایت است و برای ایجاد و توسعه آن نیاز به برنامه‌نویسان در قسمت‌های مختلفی از جمله استخدام برنامه ‌نویس front end  دارد.

برنامه‌نویسان فرانت اند بخش مهمی از این توسعه را تشکیل می‌دهند؛ زیرا باید اطمینان حاصل کنند که بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌توانند به‌راحتی با صفحه ارتباط برقرار کنند و تجربه مثبت تعامل کاربران را با وب‌سایت افزایش دهند. در این مطلب یک راهنمای جامع برای تمام کسانی که قصد استخدام در حوزه برنامه ‌نویسی فرانت اند را دارند تهیه‌کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم که در این راه آسان‌تر قدم بگذارید.

آشنایی با برنامه‌نویسان فرانت اند

به بخش قابل‌مشاهده‌ی یک وب‌سایت که کاربران با آن تعامل دارند، فرانت اند گفته می‌شود. وقتی وارد سایتی می‌شوید، همه‌چیزهایی که در سایت مشاهده می‌کنید اعم از رنگ‌ها، فونت‌های مختلف، منوها و تمام طراحی‌های سایت توسط کدهایی که برنامه‌نویسان فرانت اند پیاده کرده‌اند برای شما نشان داده می‌شود. هدف از برنامه‌نویسی فرانت اند این است که وقتی کاربران سایتی را مشاهده می‌کنند، اطلاعات در قالبی که به‌راحتی قابل‌خواندن و مرتبط است برای آن‌ها نمایش داده شود. کاربران در حال حاضر از انواع زیادی از دستگاه‌ها با اندازه و وضوح‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ بنابراین برنامه‌نویس لازم است که به این نکات در هنگام طراحی توجه کند. آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که سایت به‌درستی در انواع مرورگرها، سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف ظاهر می‌شود.

برنامه‌نویسی فرانت اند به دو بخش طراحی و توسعه رابط کاربری تقسیم می‌شود. در بخش طراحی، برنامه‌نویسان با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف گرافیکی، ظاهر سایت را طراحی و در بخش دوم، با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت، HTML و CSS قالب اصلی سایت را پیاده‌سازی می‌کنند. این بخش قابل‌مشاهده برای کاربران را بخش سمت کاربر نیز (Client Side) می‌گویند.

فرصت‌های شغلی در حوزه فرانت اند

برنامه‌نویس‌های Front End می‌توانند در حوزه‌های مختلفی فعالیت کنند و استخدام شوند. در اینجا به چند مورد از رایج‌ترین شغل‌های موجود در این حوزه اشاره‌کرده‌ایم.

برنامه‌نویس فرانت اند

یک برنامه‌نویس فرانت اند همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد باید به زبان‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت تسلط کامل داشته باشد و بتواند آن‎‌ها را به‌راحتی پیاده‌سازی کند.

برنامه‌نویس جاوا اسکریپت

وقتی کلمه برنامه «جاوا اسکریپت» در عنوان شغل گنجانده می‌شود، نشان‌دهنده آن است که برنامه‌نویس باید یک توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت حرفه‌ای باشد که دارای مهارت‌های برنامه‌نویسی پیشرفته، توسعه نرم‌افزار و توسعه اپلیکیشن باشد.

برنامه‌نویس HTML و CSS

این شغل مربوط به داشتن مهارت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های HTML و CSS است و نیازی به دانستن زبان جاوا اسکریپت نیست.

طراح فرانت اند سایت

هنگامی‌که کلمه طراح در عنوان شغل گنجانده می‌شود، نشان‌دهنده آن است که فرد علاوه بر داشتن مهارت‌های اصلی (HTML و CSS) باید مهارت‌های طراحی حرفه‌ای را نیز داشته باشد.

طراح رابط کاربری UI

در این شغل برنامه‌نویس باید مهارت‌های طراحی وب و طراحی تعامل (Interaction Design) را نیز علاوه بر مهارت‌های برنامه‌نویسی فرانت اند داشته باشد.

کارشناس تست نرم‌افزار

در این شغل توسعه‌دهنده باید دارای تجربه گسترده‌ای در تست و مدیریت نرم‌افزار باشد که شامل تست واحد، عملکرد، کاربر و A/B است.

کارشناس سئو فرانت اند

بعضی از کارفرمایان در هنگام استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند از او انتظار دارند که به اصول سئو مسلط باشد. در این صورت این فرد باید قابلیت برنامه‌نویسی فرانت اند با پیش بردن استراتژی‌های حوزه سئو را داشته باشد.

برنامه ‌نویس فرانت اند موبایل و تبلت

در این شغل، برنامه‌نویس باید تجربه و مهارت کافی برای توسعه فرانت‌اندهایی که در گوشی‌های موبایل و تبلت اجرا می‌شوند را داشته باشد.

بازار کار برنامه‌نویسان فرانت اند

صنعت نرم‌افزار در حال رشد سریعی است و روزبه‌روز پیشرفت‌های زیادی در این حوزه مشاهده می‌شود. همچنین با افزایش تمایل کاربران به دنیای اینترنت، این صنعت در حال نفوذ به بخش‌های زیادی از زندگی ماست. به همین دلیل می‌توان گفت که حوزه برنامه‌نویسی بازار کار خوبی در کشور ما دارد مخصوصاً که در خیلی از بخش‌های این حوزه در ابتدای مسیر قرار داریم و راه پیشرفت زیادی برای آن وجود دارد. همچنین اگر نگاهی به آگهی‌های استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند نیز بیندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها دنبال برنامه‌نویسان بامهارت و باتجربه در این حوزه هستند.

نگاهی به حقوق برنامه ‌نویس فرانت اند

حقوق برنامه ‌نویس فرانت اند با توجه به حوزه‌ای که فعالیت می‌کند متغیر است. در قسمت‌های قبل به حوزه‌های شغلی‌‌ای که در انواع آگهی استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند دیده می‌شود اشاره کردیم. در اینجا با توجه به گزارش حقوق و دستمزد سال 1400 که در سایت جاب ویژن منتشرشده است، میانگین درآمد افراد شاغل در حوزه برنامه‌نویسی فرانت اند را در شهرهای مختلف ایران مشاهده می‌کنید.

شهر تهران:

عنوان شغلی

تعداد شرکت‌کنندگان نظرسنجی

سطح جونیور (Junior)

سطح متوسط (Mid-level)

سطح ارشد (Senior)

برنامه‌نویس فرانت اند HTML، CSS  و جاوا

237 نفر

9/3 میلیون تومان

6 میلیون تومان

5/6 میلیون تومان

برنامه‌نویس فرانت اند React

351 نفر

4/7 میلیون تومان

8/4 میلیون تومان

13 میلیون تومان

برنامه‌نویس فرانت اند Angular

127 نفر

4 میلیون تومان

8 میلیون تومان

10/4 میلیون تومان

 

برنامه‌نویس فرانت اند Vue.JS

94 نفر

7 میلیون تومان

 

شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز):


به دلیل کم بودن داده‌های آماری در سطوح ارشدیت مختلف، حقوق این شغل به‌صورت کلی برای همه سطوح بیان‌شده است.

عنوان شغلی

تعداد شرکت‌کنندگان نظرسنجی

میانگین حقوق

برنامه‌نویس فرانت اند HTML، CSS  و جاوا

237 نفر

4/2 میلیون تومان

برنامه‌نویس فرانت اند (React)

351 نفر

6 میلیون تومان

برنامه‌نویس فرانت اند (Vue.JS)

94 نفر

5/4 میلیون تومان

 

  • برای شهرهای کوچک نیز داده‌های آماری فقط در مورد عنوان شغلی برنامه‌نویس فرانت اند HTML، CSS و جاوا وجود دارد که حقوق آن در سطح جونیور 4/2 میلیون تومان و در سطح متوسط و ارشد 6/3 میلیون تومان است.

جمع‌بندی

یک برنامه‌نویس فرانت اند وظیفه ایجاد قسمت‌هایی از وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها را دارد که کاربر با آن در تعامل است. دانستن زبان‌های برنامه‌نویسی HTML، CSS و جاوا اسکریپت همراه با دانش فنی کافی در موارد دیگر از ملزومات این شغل است. بازار کار در حوزه برنامه‌نویسی در کشور ما در حال رشد است و هرروزه شرکت‌های بیشتری به دنبال استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند هستند. همچنین با افزایش تقاضا برای این حوزه شغلی، درآمد آن برای نیروهای باتجربه و حرفه‌ای بسیار درآمد خوبی است. قابل‌ذکر است که همیشه برای ورود به این شغل با هر تحصیلاتی راه برای شما باز است و با شروع کارآموزی در شرکت‌های مختلف و کسب تجربه و مهارت کافی در این حوزه می‌توانید آینده شغلی بسیار خوبی داشته باشید. در جاب ویژن صدها موقعیت استخدام و کاریابی مربوط به این گروه شغلی وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

 

  • ۰۰/۰۶/۲۰
  • محیا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی