راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد دوست دارند در سازمان‌های دولتی اردبیل کار کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا درباره آگهی‌های مربوط به موقعیت‌های شغلی اردبیل اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

اگر دوست دارید در سازمان‌های دولتی استان مشغول به کار شوید، معمولاً باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید تا از آخرین اخبار مربوط به آزمون‌های استخدامی این سازمان‌ها مطلع شوید.

استخدام در اردبیل: هم کار، هم خواب!

استخدام در اردبیل با جای خواب، عبارت عجیبی است که کارجوهای زیادی آن را در گوگل جستجو می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی یا خصوصی در اردبیل به دنبال جذب سرایداری می‌گردند که در محل شرکت به صورت تمام وقت حاضر بوده و در ازای کار، به او جای خواب هم می‌دهند.

استخدام اردبیل در سازمان تامین اجتماعی

یکی از مهم‌ترین سازمان‌های دولتی که در اردبیل مورد توجه کارجوها قرار می‌گیرد، سازمان تامین اجتماعی است. اگر شما نیز علاقه‌مند به استخدام در تامین اجتماعی اردبیل هستید باید ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید تا از جدیدترین آگهی‌ های استخدام تامین اجتماعی اردبیل و آزمون‌های استخدامی این سازمان مطلع شوید.

استخدام اردبیل در سازمان میراث فرهنگی

آثار تاریخی و گردشگری متعددی در استان اردبیل وجود دارد. این موضوع باعث شده است میراث فرهنگی اردبیل از اهمیت زیادی برخوردار شود. سازمان میراث فرهنگی اردبیل هم جزء سازمان‌های دولتی استان است که آگهی‌های استخدامی مربوط به آن در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

استخدام اردبیل در ناجا

ناجای اردبیل هم از جمله سازمان‌های دولتی این استان است که اقدام به استخدام افراد می‌کند. شرط سنی استخدام در نیروی انتظامی اردبیل حداقل ۱۸ سال تمام است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آزمون استخدام نیروی انتظامی اردبیل به سایت پلیس بروید یا به صورت حضوری با در دست داشتن مدارک، به اداره نیروی انتظامی این شهر مراجعه کنید.

راهنمای پیدا کردن آگهی‌های شغلی اردبیل

بهترین روش برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام اردبیل، مراجعه به سایت‌های استخدام معتبر و استفاده از فیلترهای مربوط به شهر است. با انتخاب فیلترهای پیشرفته، می‌توانید فرصت‌های شغلی متعدد استان‌ها را مشاهده کرده و برای آن‌ها رزومه بفرستید.

کانال تلگرام استخدام اردبیل

در بعضی سایت‌های استخدامی برای سرعت بخشیدن به روند پیدا کردن آگهی‌های شغلی ربات و کانال تلگرامی استخدامی ساخته شده است. در این ربات‌های تلگرامی، جدیدترین فرصت‌های شغلی متناسب با رزومه افراد در سایت‌های استخدامی به صورت خودکار ارسال می‌شوند.

وضعیت استخدامی بخش‌های مختلف اقتصادی اردبیل

استان اردبیل در بخش شمال غربی ایران واقع شده است و طبق آخرین سرشماری‌ها، جمعیتی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارد. ساکنین این استان به زبان ترکی صحبت می‌کنند و با توجه به شاخص‌های اقتصادی منتشر شده، می‌توان گفت که وضعیت کار در اردبیل نسبت به کل کشور خوب است. با اینکه بسیاری از فرصت‌های استخدام اردبیل مربوط به بخش اقتصادی خدمات هستند، اما این بخش برخلاف بسیاری از استان‌های کشور، تنها حدود ۴۰ درصد از نیروی کار استان را به خودش اختصاص داده است. به عنوان مثال نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹ افزایش یافته و این نشان‌دهنده پیشرفت این استان در بخش‌های مختلف (به خصوص بخش خدمات و کشاورزی) است.

تولید عدس، گندم و سایر محصولات کشاورزی در اردبیل باعث شده این استان به یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی در کل کشور تبدیل شود. در بخش صنعتی نیز وجود کارخانجات مهمی مانند کارخانه شیرین عسل سبلان، شرکت پاک آب سبلان و کارخانه روغن نباتی در اردبیل باعث شده‌اند که فرصت‌های شغلی اردبیل برای افرادی که در رشته‌های مرتبط مثل مهندسی صنایع غذایی تحصیل کرده‌اند، بیشتر فراهم شود.

نرخ مشارکت اقتصادی افراد در استان اردبیل در مقایسه با نرخ مشارکت اقتصادی میانگین کل کشور بسیار بالاتر و نرخ بیکاری آن نیز در مقایسه با نرخ بیکاری میانگین کشور پایین‌تر است.

حدود ۳۴ درصد از افرادی که در اردبیل مشغول به کار هستند، در بخش کشاورزی و حدود ۲۶ درصد نیز در بخش‌های صنعتی کار می‌کنند. با اینکه در اکثر استان‌های کشور، به دلیل مشکلات اقتصادی، بیش از ۵۰ درصد از نیروی کار در بخش خدمات فعالیت می‌کنند، خوشبختانه در استان اردبیل اینگونه نبوده و سهم بخش خدمات از اقتصاد استان تنها ۴۰ درصد است.

با وجود خاک حاصل‌خیز و آب و هوای مناسب استان اردبیل، پتانسیل بالایی برای کشاورزی وجود داشته و کشاورزی این استان سهم بالایی را در تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده‌ی استان دارا است. اما متأسفانه کشاورزی در اردبیل هنوز به شیوه غیرمکانیزه و سنتی انجام می‌شود و بنابراین، فرصت‌های بسیار خوبی برای راه‌اندازی کسب‌وکار کشاورزی مکانیزه در این استان وجود دارد.

فرصت‌های استخدام بخش صنعتی اردبیل

مهم‌ترین صنعت استان اردبیل صنعت نساجی است. اما بیشترین آمار استخدام در اردبیل مربوط به صنایع تولید ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، تولید فلزات اساسی و تولید چوب و مصنوعات چوبی می‌شود.

اکثر کارخانجات و واحدهای تولیدی اردبیل در شهرک صنعتی اردبیل که دارای دو فاز یک و دو است، مستقر هستند.

  • رسونان
  • پلاسکو
  • شادی پلاستیک
  • فوم موسوی
  • اسباب بازی سازی
  • نساجی سبلان پارچه
  • سبلان خودرو
  • تشک رویال ممتاز
  • آرتا فولاد مبین
  • ذوب آهن اردبیل
  • سیمان آرتا اردبیل
  • زرین چوب
  • طنیبن پیک
  • الکترونیک پردازش
  • آرتا پان
  • آرتا پلاست
  • شیر‌آلات صنعتی
  • نساجی اردبیل
  • آب‌های معدنی پاک سبلان

از جمله کارخانجات معتبر مستقر در شهرک صنعتی اردبیل هستند. علاوه بر این واحدهای تولیدی، تعداد زیادی کارخانه صنایع غذایی هم در استان اردبیل مشغول به تولید مواد غذایی هستند. شرکت‌های سرو تن آریا، قارچ سبلان، فرآورده‌های تسنیم نوش، روغن نباتی اردبیل و شیرین عسل سبلان از جمله کارخانجات مواد غذایی در اردبیل هستند.

همچنین هلدینگ امید فارمد پارسیان، در اردبیل سرمایه‌گذاری کرده و قرار است یک شهرک صنعتی گیاهان دارویی در استان تاسیس شود. این شهرک صنعتی، تأثیر قابل توجهی در افزایش آمار استخدام اردبیل، به ویژه در رشته‌هایی مثل داروسازی و مهندسی شیمی، خواهد داشت.

با اینکه اردبیل دارای منابع معدنی متعددی است، اما بخش معادن در استان اردبیل رونق زیادی ندارد. با این حال، در سال‌های اخیر سه شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ، کار اکتشاف معدن در اردبیل را شروع کرده‌اند و احتمالا در سال‌های آینده، موجی از فرصت‌های شغلی برای فار‌غ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی معدن، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و زمین‌شناسی در سایت‌های استخدامی، ایجاد می‌شود.

  • ۰۰/۰۷/۱۴
  • محیا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی