راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

  • ۰
  • ۰

با توجه به افزایش روزبه‌روز استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید، نیاز به استخدام برنامه نویس android، با سرعت بالایی در حال افزایش است. براساس آمار سایت statista.com حدود ۷۳ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند متعلق به گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید است و برآورد می‌شود که تعداد کاربران اندروید در دنیا، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر باشد. کار اصلی برنامه‌نویسان اندروید، توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی است.
اپلیکیشن‌های اندروید که غالبا از طریق پلی استور گوگل، عرضه می‌شوند، کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند و امروزه، خیلی از کسب‌وکارها، از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. مالک و بنیان‌گذار شرکت BEA، آلفرد چوانگ، دهه‌ی پیش رو را دهه‌ی اپلیکیشن‌ها می‌داند و باور دارد که در سال ۲۰۳۰، اپلیکیشن‌ها، جهان را تحت کنترل دارند. به علاوه، هر اپلیکیشنی، نیاز به‌روز‌رسانی و پشتیبانی دارد که این کارها نیز بر عهده‌ی برنامه‌نویسان اندروید هستند. بنابراین، فرصت شغلی برای این برنامه‌نویسان و شانس استخدام آن‌ها بسیار زیاد است.

گذشته از این‌ها، بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید، قابلیت تجاری‌سازی دارند و به عنوان مثال، یک برنامه‌نویس اندروید می‌تواند با کمی خلاقیت، یک اپلیکیشن برای فروش، توسعه دهد یا از طریق یک اپلیکیشن، با دریافت حق اشتراک، یک سرویس ارائه دهد.
به طور کلی می‌توان گفت که برنامه نویسان اندروید از تمامی مزیت‌های برنامه‌نویسی برخوردار هستند. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با مزیت‌های برنامه‌نویسی اندروید، صحبت کنیم.

با سیستم عامل اندروید بیشتر آشنا شوید

سیستم عامل اندروید توسط شرکت آمریکایی Android Inc. توسعه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۵، گوگل، این شرکت را خرید و در سال ۲۰۰۷، سیستم عامل اندروید را وارد بازار کرد. با ورود این سیستم عامل به بازار، بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه، گوشی‌های اندرویدی تولید کردند. در سال ۲۰۱۰، بازار سیستم عامل اندروید از سیمبین (Symbian) پیشی گرفت و از آن زمان تاکنون، فاصله‌ی این سیستم عامل از سایر رقبا، در حال بیشتر شدن است. پیشبینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۲، حدود ۸۶ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به خودش اختصاص دهد.

پس از موفقیت اندروید در بازار گوشی‌های هوشمند، این سیستم عامل در تبلت‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفت. البته موفقیت اندروید در بازار تبلت به اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند نبود ولی در سال ۲۰۲۰، این سیستم عامل، ۵۷ درصد از بازار تبلت را نیز در اختیار گرفت.

محبوبیت فزاینده‌ی دستگاه‌های اندرویدی، اثر مستقیمی روی پلی استور گوگل دارد. این بازار اپلیکیشن، اولین بار، تحت عنوان اندروید مارکت معرفی شد و اکنون به بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن در دنیا تبدیل شده است و تا مارس ۲۰۲۰، دو میلیون و ۸۷۰ هزار اپلیکیشن قابل دانلود در آن موجود بوده‌اند. اپلیکیشن واتس اپ، محبوب‌ترین اپلیکیشن اندرویدی است.
همانطور که می‌بینید، بازار سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن‌های اندرویدی روزبه‌روز، در حال داغ‌تر شدن است و این روند قطعا سبب افزایش شانس استخدام برنامه نویس اندروید می‌شود.

مزایای استخدام به عنوان برنامه نویس اندروید

برنامه‌نویسان اندروید، از تمامی مزیت‌های شغلی برنامه‌نویسی برخوردار هستند. به علاوه، برنامه‌نویسی اندروید مزیت‌هایی در مقایسه با سایر شاخه‌های برنامه‌نویسی دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بازار کار عالی

همانطور که در بالا گفتیم، استفاده از سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن‌های اندرویدی، روز‌به‌روز در حال گسترش است. در نتیجه، میزان نیاز به جذب برنامه نویس اندروید نیز روندی افزایشی دارد. آمارها نشان داده‌اند که با وجود افزایش تقاضا و فرصت شغلی برای برنامه‌نویسان اندروید، میزان جستجوی مشاغل مرتبط با توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل، شامل اندروید و iOS، کاهش قابل توجهی داشته است. همین مسئله، رقابت میان کارجویان را کاهش و دستمزد برنامه‌نویسان اندروید را افزایش داده است. در حال حاضر، میزان دستمزد برنامه‌نویسان اندروید در دنیا، اندکی بیشتر از برنامه‌نویسان iOS است.

امکان دورکاری

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های برنامه‌نویسی اندروید، امکان دورکاری برنامه نویسی است. برنامه‌نویسان اندروید در بسیاری از شغل‌ها می‌توانند بدون نیاز به خروج از منزل و تقبل هزینه‌ها و خطرات رفت و آمد، درآمدی بسیار بیشتر نسبت به بسیاری از مشاغل حضوری داشته باشند.

امکان فریلنسینگ

برنامه‌نویسان اندروید، نیازی به ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدام برنامه نویس اندروید ندارند و می‌توانند به صورت پروژه‌ای و فریلنسینگ و بدون تعهد بلند‌مدت به سازمان یا شرکت خاصی، کار کنند. یکی از مزیت‌های فریلنسینگ، ساعت کاری کاملا منعطف است برنامه‌نویس، نیازی به هماهنگ کردن خودش با ساعت کاری کارفرما ندارد.

امکان راه‌اندازی کسب و کار برای خود

برنامه‌نویسان اندروید می‌توانند اپلیکیشن‌های اندرویدی توسعه دهند و به فروش برسانند. روش دیگر برای پول درآوردن از طریق توسعه‌ی اپلیکیشن، ارائه‌ی خدماتی به واسطه‌ی یک اپلیکیشن و با دریافت حق اشتراک است. به علاوه، اگر برنامه‌نویس، ایده‌ی تجاری خوبی داشته باشد، می‌تواند با توسعه‌ی یک اپلیکیشن کاربردی، موفقیت کسب‌و‌کار خودش را تضمین کند.

برای مثال، یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند از مزایای یک اپلیکیشن حرفه‌ای، بهره‌مند شود. بنابراین، فرصت شغلی این برنامه‌نویسان، محدود به آگهی‌های استخدام برنامه نویس اندروید نیست. با توجه به اینکه تعداد کاربران اندروید، خیلی بیشتر از کاربران iOS است، به همین دلیل، فروش اپلیکیشن‌های اندرویدی و حق اشتراک آن‌ها نیز بیشتر از اپلیکیشن‌های iOS است اما قیمت اپلکییشن‌های iOS بالاتر می‌باشد.

Open-Source  بودن کیت توسعه‌ی نرم‌افزار اندروید (SDK)

با توجه به اینکه معماری کیت توسعه‌ی نرم افزار اندروید، open-source  است، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌توانند به دانش توسعه‌یافته توسط جامعه‌ی برنامه‌نویسان اندروید دسترسی داشته باشند. بنابراین، برنامه‌نویسان اندروید می‌توانند به راحتی، اپلیکیشن‌های جدیدی را توسعه داده و بهبود بخشند.

امکان استفاده از زبان برنامه‌نویسی جاوا

زبان برنامه‌نویسی اندروید، زبان جاوا می‌باشد که از محبوب‌ترین و قابل درک‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که بسیاری از برنامه‌نویسان، با آن آشنایی دارند. بنابراین، اگر برنامه نویس باشید، خیلی راحت می‌توانید وارد حوزه‌ی برنامه‌نویسی اندروید شوید و برای آگهی‌های استخدام برنامه نویس اندروید، رزومه ارسال کنید.

امکان سئو کردن لینک اپلیکیشن در پلی استور

اگر شما برنامه‌نویس اندروید باشید و بخواهید یک اپلیکیشن برای خودتان توسعه دهید، می‌توانید با قرار دادن اپلیکیشن خود در پلی استور و لینک‌دهی به آن، از طریق سئو کردن، میزان کاربران اپلیکیشن خود را افزایش دهید.

جمع‌بندی

تعداد کاربران سیستم عامل اندروید روز‌به‌روز در حال افزایش است. بنابراین، نیاز به استخدام برنامه‌نویس اندروید نیز در حال بالا رفتن است. برنامه‌نویسان اندروید از تمامی مزیت‌های شغل برنامه‌نویسی، مثل دستمزد نسبتا بالا و دورکاری برنامه‌نویسی بهره‌مند هستند. برای ورود به بازار کار جذاب برنامه‌نویسی اندروید، نیازی به تحصیلات چندانی ندارید ولی تحصیلات در رشته‌های مرتبط مثل علوم کامپیوتر یا مهندسی نرم‌افزار، شانس گزینش شما را در سازمان‌های بزرگ، بالا می‌برد. یک برنامه‌نویس اندروید باید به یک یا چند زبان توسعه‌ی اندروید مثل جاوا و پایتون مسلط باشد. برنامه‌نویسان اندروید باید مهارت‌های متعددی مثل XML، API و SKD و داشته باشند. حقوق این برنامه‌نویسان، نسبتا بالا است و جای پیشرفت بسیاری در برنامه‌نویسی اندروید، وجود دارد. در سایت استخدامی جاب ویژن هر روزه تعداد بالایی فرصت همکاری با برنامه نویس منتشر می‌شود.

  • ۰۰/۰۷/۱۲
  • محیا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی