راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

  • ۰
  • ۰

استان کویری یزد اقتصادی وابسته به صنعت و معدن دارد و بخش اقتصادی خدمات با اختلاف بسیار اندکی، عمده‌ی  استخدام امروز یزد را به خودش اختصاص داده است. این استان دارای معادن متعددی است و صنایع اصلی استان، صنایع فولاد، کاشی و سرامیک و شیشه هستند.

استان یزد یکی از استان‌های مرکزی کشورمان است که طی آخرین سرشماری سال 1395، حدود 1.138.533 نفر جمعیت داشته است. در شهر و استان یزد صنایع بزرگ و مشهوری وجود دارند که زمینه‌ساز ایجاد موقعیت‌های شغلی و استخدام یزد شده‌اند.

وجود معادن معدنی و آثار تاریخی زیاد در استان یزد باعث شده تا بخش صنعت و معدن و خدمات تاثیر بسزایی در اقتصاد کل استان و ایران داشته باشند. از طرفی شرکت‌ها و کارخانجات بزرگی مانند شرکت فولاد آلیاژی ایران، کارخانه شیشه اردکان و یزدبافت وجود دارند که باعث شدند تا فرصت‌های شغلی و کار در یزد بالا رود و حتی برخی از افراد بتوانند رزومه خود را برای آگهی‌های استخدام در یزد ارسال کنند.

اقتصاد یزد چه وضعیتی دارد و نقش بخش‌های مختلف اقتصادی در آن چیست؟

استان یزد، این استان کویری و مرکزی ایران با ابنیه‌های تاریخی و معماری ارزشمند و وجود معادن و ذخایر طبیعی فراوان، نقش مهمی در چرخه اقتصاد کشور ایفا می‌کند. وجود 60 نوع معدن، استان یزد را به بهشت معادن ایران تبدیل کرده است و باعث رونق اقتصادی جذب سرمایه‌گذاران و البته ایجاد فرصت‌های استخدامی در یزد شده است. علاوه بر این، صنایع دیگری مثل نساجی، شیرینی سازی و کارخانه تولیدی و بافت فرش ماشینی از جمله صنایع و کسب و کارهای مطرح و اشتغال‌زای یزد هستند.

استان یزد، هر چقدر در بخش صنعت و معدن توسعه یافته و موفق است، نتوانسته به دلیل مشکل کم آبی، در بخش کشاورزی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. بنابراین، با وجود اینکه بیش از ۴۳ درصد از نیروی کار این استان در بخش اقتصادی صنعت مشغول به کار هستند ولی ۵۰ درصد از نیروی کار این استان مختص به بخش خدمات است و تنها ۷ درصد از نیروی کار فعال یزد در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

شهر یزد یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی ایران و بناهای تاریخی و سنتی ارزشمندی در این شهر وجود دارد. این شهر در سال 1396 به دلیل معماری تاریخی و سنتی‌اش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بنابراین صنعت گردشگری و توریسم یکی از نقاط قوت اقتصاد این استان است و سالیانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از بناهای تاریخی و بافت سنتی یزد به این استان سفر می‌کنند. رونق گردشگری باعث رونق اقتصادی و به وجود آمدن فرصت‌های شغلی مرتبط با گردشگری شده است. افزایش میهمان سراها و هتل‌ها و رستوران‌ها برای پذیرایی از گردشگران منجر به افزایش مشاغلی چون راهنمای گردشگری شده است.

چه مشاغلی در استان یزد فراوان‌تر هستند؟

فعال بودن بخش‌های خدمات و صنعت در استان یزد باعث شده تا بخش قابل توجهی از فرصت‌های شغلی مربوط به سازمان‌های دولتی باشد. به همین دلیل تعداد زیادی از آگهی‌های استخدام یزد مربوط به سازمان‌های دولتی هستند  مطابق با آمار گردآوری شده از کاریابی‌های زیر نظر اداره‌ی کار، رفاه و خدمات اجتماعی استان یزد، در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۷۵۵۰ فرصت شغلی در این استان ثبت شده و تعداد مجموع کارجویان یزدی کمی کمتر از ۹ هزار نفر بوده است. از این تعداد تنها کمتر از ۲۴۰۰ نفر استخدام شده‌اند.

وجود معادن و صنایع مختلف باعث اشتغال‌زایی زیادی در این استان شده است. استان یزد دومین استان معدنی و چهارمین استان توسعه‌یافته صنعتی به حساب می‌آید و همین موضوع باعث شده کارجویان زیادی از سایر شهرها نیز برای پیدا کردن کار و استخدام شدن به این استان مهاجرت کنند.

عمده‌ی متقاضیان کار ثبت نام شده در مراکز کاریابی یزد در سال ۱۳۹۸، دارای مدرک تحصیلی دیپلم یا مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر بوده‌اند. بیشترین افراد به کار گمارده شده نیز مدرک تحصیلی دیپلم داشته‌اند و بعد از آن‌ها، افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، در رتبه‌ی دوم قرار گرفته‌اند.

سازمان تأمین اجتماعی در یزد نیرو می‌پذیرد

سازمان تامین اجتماعی به منظور راه‌اندازی مراکز درمانی در شهرستان‌های ابرکوه و تفرش نیاز به جذب نیروی کار جدید در یزد دارد. برای مشاهده شرایط آزمون استخدامی و اطلاعیه‌های برگزاری آزمون می‌توانید به سایت اصلی تامین اجتماعی مراجعه کنید. حداقل مدرک مورد نیاز برای استخدام تامین اجتماعی یزد دیپلم است.

سهم بالای کارخانه نساجی و بافندگی یزد بافت در اشتغال استان یزد

این کارخانه در سال 1335 در شهر یزد تأسیس شده و در طول چندین دهه فعالیتش به یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات نساجی خاورمیانه تبدیل شده است. کارخانه یزدباف با استفاده از جدیدترین و مدرن‌ترین ماشین‌آلات و دانش روز دنیا انواع پارچه‌های پنبه‌ای، الیاف مصنوعی و ترکیب آن‌ها را تولید می‌کند. شرکت نساجی یزد باف نقش مهمی در ایجاد موقعیت شغلی و استخدام یزد داشته و در حال حاضر بیش از 1400 پرسنل و متخصص دارد.

استخدام در عناوین شغلی مختلف در نیروی انتظامی یزد

نیروی انتظامی یکی از ارگان‌های دولتی است که طی چند سال اخیر در حال جذب نیروی کار بوده است. متقاضیان مرد علاقه‌مند این کار، می‌توانند برای فرصت‌های شغلی مرتبط با رشته‌هایی مانند رایانش امن، فناوری اطلاعات، مهندسی برق، علوم سیاسی و رمزنگاری اقدام کنند و به صورت حضوری به آدرس یزد، خیابان سلمان فارسی، اداره گزینش و استخدام نیروی انتظامی یزد مراجعه کنند.

نقش پر رنگ کارخانه فولاد آلیاژی یزد در استخدام نیروهای تحصیل کرده در رشته های مرتبط با صنعت

استان یزد در زمینه تولید فولاد نیز بسیار فعال است و کارخانجات متعددی در این زمینه در یزد فعالیت می‌کنند. کارخانه فولاد آلیاژی ایران یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین تولیدکنندگان فولاد آلیاژی در خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین کارخانجات فولاد آلیاژی در دنیا به حساب می‌آید و در سال 1378 به بهره‌برداری رسیده است. این شرکت فولادهای آلیاژی با بهترین کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می‌کند که این محصولات در صنایع نفت و پتروشیمی، ابزارسازی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی، صنایع خودروسازی و ماشین سازی و کاربرد گسترده‌ای دارند. برای اطلاعت بیشتر درباره استخدام یزد کلیک کنید.

فرصت استخدام در دانشگاه علوم پزشکی یزد

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال ۱۳۶۲ تاسیس شد و وابسته به وزارت بهداشت و درمان یزد است. برای مشاهده موقعیت‌های شغلی و شرایط استخدام دانشگاه علوم پزشکی یزد می‌توانید به سایت سنجش مراجعه کنید. همچنین، برای مشاهده دیگر آگهی‌های شغلی در استان یزد می‌توانید به سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن مراجعه کنید.

  • ۰۰/۰۶/۲۹
  • محیا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی