راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

  • ۰
  • ۰

در حال حاضر استان زنجان یکی از قطب‌های مهم در کشاورزی و دامداری در غرب کشور به شمار می‌رود؛ به طوری که این بخش نقش مهمی در ایجاد فرصت های استخدام زنجان در سال‌های اخیر داشته است. در بخش صنعت و معدن نیز دارای 410 معدن فعال است و رتبه اول بزرگ‌ترین معدن روی در خاورمیانه را دارد. استان زنجان تا مرداد 99 رتبه نخست را در میزان اشتغال‌زایی در کشور با 45/1 درصد نسبت اشتغال داشت. هم‌اکنون چند استخدامی جدید استان زنجان وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را مشاهده و برای ارسالِ رزومه اقدام کنید.

چه افرادی در جمعیت فعال و غیر فعال قرار می‌گیرند؟

تمام افرادی که سن آن‌ها 15 ساله و بیشتر است و طبق تعریف قانون کار، قابلیت تولید کالا و خدمات و مشارکت در آن را دارند، شامل افراد فعال ازنظر اقتصادی می‌شوند. تمام افراد شاغل و بیکار جزو این دسته هستند. جمعیت فعال اقتصادی در استان زنجان 45/5 درصد تا پایان سال 1399 بوده است.

به تمام افراد محصل، خانه‌دار، دارای درآمد شخصی بدون کار و سایر، جمعیت غیرفعال می‌گویند. جمعیت غیرفعال این استان 54/5 درصد تا پایان سال 1399 بوده است.

نگاهی به صنایع مهم استان زنجان

استان زنجان با نرخ مشارکت اقتصادی 49/1 درصد در سال 1398، رتبه اول در کشور و با داشتن 8 درصد نرخ بیکاری، رتبه سوم را داشته است. همچنین استان زنجان بعد از استان‌های هرمزگان و اصفهان، بالاترین رشد اقتصادی را در کشور در سال گذشته تجربه کرده است.

بخش کشاورزی استان زنجان سهم بزرگی در وضعیت اقتصادی این استان و نرخ اشتغال‌زایی آن داشته است. استان زنجان به دلیل داشتن آب‌و‌هوای مناسب و خاک‌های حاصل‌خیز، صنعت کشاورزی بسیار خوبی دارد؛ به طوری که در تولید محصولات باغی مانند انگور رتبه اول را داراست. دام‌پروری زنجان نیز بسیار پررونق است و یکی از مراکز مهم پرورش مرغ و طیور محسوب می‌شود.

استان زنجان در بخش صنعت و معدن دارای مزیت‌های زیادی است؛ به‌طوری‌که این استان بزرگ‌ترین معدن روی در خاورمیانه را دارد. همچنین به دلیل نزدیک‌بودن با استان های گیلان و تهران، رشد صنعتی چشم‌گیری در سال‌های اخیر داشته است. شرکت‌های صنعتی مهمی که اغلب فرصت‌های استخدام زنجان 1400 متعلق به آن‌ها است، عبارتند‌ از:

  • ایران ترانسفو
  • گروه صنعتی نیکو
  • شرکت ملی سرب و روی ایران
  • شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو)
  • شرکت سیمان خمسه
  • شرکت تجهیز نیروی زنگان
  • شرکت پارس حیات
  • پیش‌سازان لوازم خانگی ایران

استان زنجان در بخش خدمات با داشتن نرخ اشتغال‌زایی 35.6 درصد، رتبه 14 را در کشور دارد که نسبت به دو بخش کشاورزی و صنعت و معدن، رشد پایین‌تری داشته است.

از صنایع دستی مهم زنجان می‌توان به ملیله‌کاری، قلم‌زنی، معرق چوب، نگارگری، چاروق‌دوزی، چاقوسازی، مسگری، فرش‌بافی و … اشاره کرد.

کدام شرکت‌های بزرگ در زنجان اقدام به جذب نیرو می‌کنند؟

  • شرکت بستنی میهن زنجان

شرکت مواد غذایی میهن یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پخش مواد غذایی در ایران با بیش از 50 سال سابقه است و یکی از مراکز آن در شهر زنجان قرار دارد. این شرکت بیش از 25000 نفر نیرو دارد و در شعبه زنجان نیز هرساله نیروهای زیادی را استخدام می‌کند و از این راه روی اشتغال‌زایی و استخدام زنجان تاثیر زیادی می‌گذارد.

  • ایران ترانسفو

این شرکت صنعتی که در سال 1354 تأسیس گردید، یکی از تولیدکننده‌های ترانسفورماتور در ایران است که در 5 کیلومتری شهر زنجان واقع‌ شده است. این شرکت تأمین‌کننده 85 درصد از برق کشور است و با داشتن بیش از 5000 نفر نیروی کار، سهم زیادی در اشتغال‌زایی در این شهر دارد. شما می توانید برای مشاهده فرصت های استخدام ایران ترانسفو زنجان سری به سایت اصلی آن‌ها بزنید.

  • گروه صنعتی گلرنگ

مجتمع تولیدی پدیده قرن که زیرمجموعه‌ای از گروه صنعتی گلرنگ است در سال 1397 در شهر زنجان تأسیس گردید. این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد شوینده و بهداشتی در ایران است. این کارخانه با نزدیک 1500 نیروی انسانی مستقر و غیرمستقر در آن سال آغاز به کار کرد و هم‌اکنون یکی از کارخانه‌های مهم درزمینهٔ اشتغال‌زایی و استخدام زنجان است.

  • مجتمع آندیا فولاد زنجان

این مجتمع در 30 کیلومتری جاده زنجان در شهرستان ایجر واقع شده است و از سال 1390 فازهای مختلف آن شروع به تأسیس گشت که اولین فاز آن تولید شمش فولاد بود. این مجتمع با نیروی انسانی نزدیک به 2000 نفر نقش بزرگی در اشتغال‌زایی استان زنجان داشته است.

  • گروه صنعتی صباح

گروه صنعتی صباح یکی از تولید‌کنندگان بزرگ محصولات لبنی در ایران است؛ به‌طوری‌که در روز، 1000 تن محصول تولید می‌کند. اولین کارخانه صباح در سال 1379 تأسیس شد و در بسیاری از نقاط مختلف کشور ازجمله استان زنجان دارای شعبه است.

  • گروه صنعتی ماشین‌های اداری (مادیران)

مادیران یکی از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین شرکت‌های تولید محصولات حوزه IT است که در سال 1343 تأسیس شده است. شرکت مادیران شرکت‌های تابعه مختلفی مانند صنایع ماشین‌های اداری ایران، صنایع پلاستیک مادیران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران دارد. هم‌اکنون گروه صنعتی مادیران در موقعیت‌های شغلی کارشناس فروش فروشگاهی، کارشناس حسابداری و مدیر فروشگاه استخدام می‌کند.

  • شرکت صنایع سپاهان باتری

این شرکت که از تولیدکنندگان بزرگ باتری خودرو در ایران است نزدیک به 2000 نیروی انسانی دارد و در سال 1363 تأسیس شده است. هم‌اکنون یکی از آگهی‌های استخدام زنجان 1400 متعلق به این شرکت و مربوط به موقعیت شغلی بازاریاب آقا است.

سخن آخر

شهر زنجان مرکز استان زنجان، در شمال غربی کشور واقع شده است. استان زنجان بزر‌گ‌ترین معادن روی در خاورمیانه را دارد و از قطب‌های مهم کشاورزی و دامداری در کشور به شمار می‌رود. استان زنجان در سال 1399 با داشتن نرخ مشارکت اقتصادی 49/1 درصد رتبه اول را در کشور داشته است. همچنین نرخ بیکاری این استان در سال 1400، 7/5 درصد است.

زنجان میزبان شرکت‌ها و صنایع مهمی است که در اشتغال‌زایی این استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند. از شرکت‌های معروف استان زنجان که در سال 1400 نیروی کار استخدام می‌کنند می‌توان به گروه صنایع غذایی میهن، شرکت داروسازی پارس حیان، گروه صنعتی صباح، شرکت سپهر پدیده پلاستیک، شرکت ماشین‌های اداری ایران (مادیران) و … اشاره کرد. همچنین این استان در بخش‌های تأمین اجتماعی، شهرداری، آتش‌نشانی، ارتش و … از طریق آزمون استخدامی سازمان سنجش و مصاحبه‌های شغلی مختلف، اقدام به جذب نیرو می‌کند.

برای اینکه بتوانید هرچه سریع‌تر از آگهی‌های استخدامی جدید باخبر شوید می‌توانید گزینه اطلاع رسانی ایمیل در سایت‌های کاریابی مانند جاب ویژن را فعال کنید تا از بروزترین اگهی های استخدام زنجان مطلع شوید.

 

 

  • ۰۰/۰۷/۰۴
  • محیا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی