راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

  • ۰
  • ۰

اما چطور می‌توان زودتر از همه از آگهی‌های استخدام جدید مطلع شد و برای آن‌ها رزومه ارسال کرد؟ در دنیای رقابتی امروز، هرچه سریع‌تر از یک موقعیت شغلی مطلع شوید شانس بالاتری برای استخدام شدن خواهید شد. بنابراین به نظر می‌رسد سرعت و مشاهده سریع‌تر آگهی‌های استخدام جدید نقش تعیین‌کننده‌ای در کاریابی و استخدام کارجویان داشته باشد.

علیرغم افزایش فرصت‌های کاریابی در سال‌های گذشته، پیدا کردن کار در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های گذشته اندکی دشوارتر شده است. بحران بیماری همه گیر کرونا و تحریم‌های اقتصادی دست به دست هم داده اند تا اقتصاد ایران را به رکود بکشانند. در نتیجه در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر کار خود را از دست داده اند و بیکار شده‌اند. بنابراین، پیدا کردن فرصت‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ برای کارجویان به کار پرچالشی تبدیل شده است و بر سر فرصت‌های شغلی مناسب رقابت نسبتا زیادی به وجود آمده است.

چطور در بهترین موقعیت شغلی استخدام شویم؟

از کجا کار پیدا کنیم؟ یا کجا دنبال کار بگردیم؟ از جمله سوالات پرکاربردی هستند که برای اغلب کارجوها مطرح می‌شود. برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم به کمک ساده‌ترین روش‌ها می‌توانید به شغل رویایی خود دست پیدا کنید. ولی قبل از شروع باید یک رزومه خوب از توانایی، مهارت و تحصیلات برای ارائه به کارفرما داشته باشید. برای ساخت رزومه می‌توانید از رزومه ساز آنلاین استفاده کنید. تفاوت بین کارجویانی که خیلی سریع موقعیت شغلی مناسبی پیدا می‌کنند و کارجویان که مدت‌های طولانی در جستجوی کار هستند رعایت کردن برخی نکات به ظاهر ساده اما مهم است. در ادامه برخی از این نکات را به شما معرفی خواهیم کرد:

شبکه ارتباطات حرفه‌ای و کاری خود را گسترش بدهید

حقیقتی که وجود دارد این است که بسیاری از فرصت‌های شغلی خیلی خوب هیچ وقت به صورت عمومی منتشر نمی‌شوند! اگر در جستجوی کار جدید هستید باید در ابتدا تلاش کنید ارتباط درستی با دوستان و آشنایانتان ایجاد کنید که این ارتباط می‌تواند از یک صحبت عادی شروع شود و در نهایت به یک وعده ناهار یا شام منتهی شود. شما می‌توانید در میان صحبت‌ها به بزرگ‌ترین دغدغه خود یعنی «کجا دنبال کار بگردم» و اینکه دنبال کار هستید هم اشاره کوتاهی داشته باشید. فراموش نکنید که هدف شما ایجاد ارتباط نزدیک و خوب با تمام افرادی است که در شبکه ارتباطات حرفه ای شما قرار دارند. در نهایت اگر شبکه سازی درستی انجام داده باشید حتما در جریان موقعیتهای شغلی خوب و ایده آل قرار خواهید گرفت.

در نمایشگاه‌‌های کار شرکت کنید

نمایشگاه کار رویدادی است که در آن کارفرمایان و نمایندگان شرکت‌های بزرگ و همچنین کارجویان دور هم جمع میشوند و در مورد فعالیت‌های سازمان و موقعیت‌های شغلی و کاریابی اطلاعات به اشتراک می‌گذارند. نمایشگاه کار، فرصتی فوق العاده برای ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و کارجویان است و خوشبختانه در ایران نیز چند سالی است که نمایشگاه‌های کار در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف برگزار می‌شود و تاثیر خوبی در برقراری ارتباط بین کارفرمایان و کارجویان داشته است.

از قالب رزومه استاندارد و حرفه‌ای استفاده کنید

واقعیت این است که مسئول بررسی رزومه‌ها تنها چند ثانیه برای هر رزومه وقت می‌گذارد و در همان مدت زمان کوتاه تصمیم به پذیرش یا رد شما می‌گیرد. بنابراین اولین چیزی که باعث به چشم آمدن و تمایز رزومه شما در بین رزومه رقبا خواهد شد قالب و ظاهر آن است. استفاده از قالب زیبا و استاندارد علاوه بر ظاهر زیبایی که به رزومه می‌دهد نشان می‌‌دهد که شما فردی حرفه‌ای هستید و با اصول صحیح رزومه نویسی کاملاً آشنایی دارید. شاید باورتان نشود ولی بسیاری از رزومه‌ها صرفاً به خاطر قالب غیراستاندارد و ترتیب اشتباه اطلاعات ممکن است رد شوند.

بنابراین اولین قدم، ساخت رزومه‌‌ای حرفه‌ای است که بتواند به بهترین شکل مهارت‌ها و توانایی‌های شما را به کارفرما نمایش دهد. سرویس رزومه ساز رایگان جاب ویژن به شما این امکان را می‌دهد که در عرض چند دقیقه و با تکمیل اطلاعات خواسته شده، رزومه‌ای حرفه‌ای در قالبی استاندارد و شکیل بسازید و با خیال راحت آن را برای هر کارفرمایی بفرستید.

از تاثیر شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید

همه ما با پیشرفت تکنولوژی، وقت و زمان زیادی را صرف شبکه‌های اجتماعی خود مانند اینستاگرام و لینکدین می‌کنیم. اما آیا به این فکر کرده اید که از شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید برای جستجوی کار و استخدام و تعامل با کسب‌و‌کار‌ها هم استفاده کنید؟ با دنبال کردن صفحه کسب‌و‌کارهای مختلف در شبکه های اجتماعی می‌توانید در رابطه با لحن، علایق و فرصت‌های شغلی آن کسب‌و‌کار، اطلاعات خوب و ارزشمندی به‌دست آورید. پس تلاش کنید حضور پررنگ تری در این شبکه‌ها به ویژه لینکدین داشته باشید تا با ایجاد ارتباط با افراد فعال در حوزه کاری خود، شبکه‌ای قدرتمند و موثر برای خود ایجاد کنید.

افزایش مهارت‌های شغلی

اگر مدت زیادی است که به دنبال کار هستید و هیچ شرکتی شما را به مصاحبه دعوت نمی‌کند شاید لازم باشد در مورد مهارت‌هایتان تجدیدنظر داشته باشید. اگر رزومه‌تان استاندارد است و برای آگهی‌های مرتبط رزومه فرستادید و باز هم به مصاحبه دعوت نشدید به تقویت مهارت‌هایتان فکر کنید. هیچ وقت خود را محدود به مدرک دانشگاهی نکنید و فکر نکنید که داشتن مدرک از یک دانشگاه خوب برای استخدام و موفقیت شغلی شما کافی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کارفرماها روز به روز توجه کمتری به مدرک تحصیلی کارجویان می‌کنند و در عوض تمرکز اصلی را بر میزان مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی کارجویان قرار می‌دهند. برای تقویت مهارت‌هایتان مطالعه کنید، از منابع آنلاین و دوره‌های آموزشی آنلاین استفاده کنید و در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی شرکت کنید؛ خلاصه هر کاری که لازم است برای تقویت مهارت‌ها و یادگیری مطالب جدید انجام دهید.

از سایت‌های کاریابی آنلاین استفاده کنید

از کجا کار پیدا کنیم یکی از سوالات متداولی است که کارجویان از ما می‌پرسند. اگر می‌خواهید رزومه خود را در زمانی کوتاه برای شرکت‌های زیادی ارسال کنید، بهترین راهکار استفاده از سایت‌های کاریابی آنلاین مثل جاب ویژن است. سامانه‌های کاریابی به شما کمک می‌کنند تا شغل مورد نظر خود را بر اساس مواردی مثل مکان، نوع همکاری، حقوق، تخصص و جستجو کنید. هم‌چنین رزومه یا نمونه کارهای قبلی خود را در چنین سایت‌هایی آپلود کنید تا کارفرمایان به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

جمع‌بندی

فرآیند کاریابی و استخدام در دنیای امروزی می‌تواند کمی چالش‌برانگیز و دشوار باشد؛ اما اگر شیوه‌های درست جستجوی کار و اطلاع از آگهی‌های استخدام جدید را بدانید می‌توانید به‌راحتی شغل موردنظرتان را پیدا کنید. ازآنجاکه ممکن است کارجویان زیادی مثل شما به دنبال موقعیت‌های شغلی باشند رقابت شدیدی بر سر تصاحب فرصت‌های استخدام جدید به‌ویژه در سازمان‌های بزرگ و معتبر مثل بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های موفق ایجاد شده است. در چنین شرایطی کارجویانی که زودتر از این فرصت‌ها مطلع شوند و رزومه‌شان را ارسال کنند شانس بالاتری برای استخدام شدن خواهند داشت. سایت استخدام آنلاین جاب ویژن با خدمات و امکانات مختلف سعی می‌کند روند کاریابی و استخدام کارجویان را کوتاهتر کند.

 

  • ۰۰/۰۵/۱۹
  • محیا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی