راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

  • ۰
  • ۰

گسترش دسترسی به اینترنت و راه‌اندازی کسب و کارها و استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ باعث رونق اقتصادی و پدید آمدن فرصت‌های شغلی و استخدام جدید زیادی شده و به اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های استخدام کمک فراوانی کرده است. در حال حاضر در هر رشته و گروه شغلی، می‌توانید با کمی جستجو در سایت کاریابی و استخدام جاب ویژن، موقعیت شغلی مناسبی برای خود پیدا کنید و استخدام شوید.

خبر خوب برای کارجویان عزیز این است که روش‌های جدید و بهینه‌تری برای کاریابی و مرتبط ساختن کارجویان و کارفرمایان پدید آمده. امروزه پلتفرم‌های کاریابی آنلاین تقریبا توانسته‌اند دفاتر کاریابی‌ حضوری زیر نظر وزارت کار را تقریبا از دور خارج کنند و نقش مهمی در اشتغال جوانان کشور ایفا کنند.

در این مقاله از سایت استخدام جاب ویژن بهترین راهکارها برای جستجوی موقعیت‌های شغلی را توضیح می‌دهیم و به شما می‌گوییم چطور می‌توانید به عنوان اولین نفر از یک آگهی استخدام جدید باخبر شوید و برای آن‌ها رزومه ارسال کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا دفاتر کاریابی پاسخگوی نیاز کارجویان نبودند؟

نتایج بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که استقبال کارجویان و کارفرمایان به دفاتر کاریابی روز به روز کمتر میشود. بخش زیادی از آمار مراجعه به مراکز کاریابی نیز به منظور دریافت نامه‌ی عدم کاریابی برای لغو تعهد آموزش رایگان به منظور دریافت اصل مدرک تحصیلی دانشگاهی است و واقعا با هدف پیدا کردن شغل نیست.

اما دلایل این موضوع چیست؟ به نظر می‌رسد که با افزایش حضور کارجویان و کسب و کارها در فضای مجازی، موضوع استخدام نیز به سمت آنلاین شدن پیش رفته است. امروزه تقریبا تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها در وبسایت خود دارای یک بخش همکاری با ما هستند و آگهی‌های استخدامی خود را در پلتفرم‌های کاریابی اینترنتی به اشتراک می‌گذارند تا تعداد بیشتری از کارجویان بتوانند آن‌ها را ببینند و برای این فرصت‌های شغلی رزومه بفرستند.

می‌توان انتظار داشت که نسبت بسیار بالایی از آگهی‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ نیز در سایت کاریابی اینترنتی مثل جاب ویژن منتشر شوند.

مزایای کاریابی آنلاین و اینترنتی

دفاتر سنتی کاریابی سال‌هاست که فعالیت می‌کنند و عملکرد نسبتاً خوبی هم داشته‌اند؛ اما به دلایلی که در ادامه میگوییم کاملاً جوابگوی نیاز کارجویان نبوده اند. اولا کارجویان برای استخدام شدن باید حضوری به یکی از این دفاتر مراجعه می‌کردند و اطلاعات و سوابق کاریشان را ثبت می‌کردند. در ضمن، کارجو برای استفاده از خدمات می‌بایست هزینه‌ای را پرداخت می‌کرد. علاوه بر این، کارجو به تمام مشاغل و موقعیت‌های شغلی دسترسی نداشت و تنها از طریق مشاور می‌توانست از چند فرصت شغلی پیشنهادی باخبر شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کاریابی آنلاین، گسترش استفاده از اینترنت و آنلاین و دیجیتالی شدن سبک زندگی ما آدم‌هاست. امروزه از کار و تحصیل و خرید گرفته تا تفریح و حتی ارتباطات دوستانه به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و روز به روز افراد تمایل کمتری به مراجعه حضوری پیدا می کنند. وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین برای پاسخگویی به این نیاز روزافزون به وجود آمدند و تحولی عظیم در نحوه جستجوی کار ایجاد کردند.

برای استفاده از خدمات کاریابی آنلاین، نیازی به مراجعه حضوری به دفتر یا موسسه ندارید؛ تنها کافی است با استفاده از گوشی موبایل یا لپ‌تاپ خود سری به این وب‌سایت‌ها بزنید و صدها و هزاران فرصت شغلی مرتبط و مناسب را ببینید؛ اطلاعات و شرح وظایف را مطالعه کنید و بعد در صورت تمایل، برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

شما می‌توانید علاوه بر موقعیت‌های شغلی مرتبط، از سایر فرصت‌های استخدامی، شرح وظایف و سطح حقوق و درآمد آن‌ها هم مطلع شوید و حتی ممکن است همین موضوع شما را به فکر تغییر مسیر حرفه‌ای و تقویت مهارت‌هایتان بیندازد.

کاریابی‌‌های آنلاین مثل جاب ویژن به نوعی فاصله و شکاف بین کارجو و کارفرما را کمتر کرده‌اند و شفافیت بیشتری هم برای کارفرما و هم برای کارجو فراهم کرده اند.

راهکارهایی برای استفاده بهینه از سایت کاریابی جاب ویژن

جاب ویژن با سال‌ها سابقه کار و فعالیت در زمینه کارمندیابی به‌خوبی از اولویت‌ها و نیازهای کارفرمایان برای جذب نیرو آگاهی دارد. به همین دلیل و برای کمک بیشتر به کارجویان، راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی به کارجویان می‌کند تا بتوانند زودتر به مرحله استخدام برسند.

استفاده از رزومه ساز: یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موارد در استخدام، رزومه کارجو است. رزومه به‌منزله تاریخچه و سابقه کاری کارجو است و معمولاً در 1-۲ صفحه نوشته می‌شود. ولی رزومه نویسی و قالب رزومه اصول و نکات مهمی دارد و بی‌توجهی به این اصول می‌تواند باعث عدم پذیرش درخواست شما بشود.

بسیاری از کارجویان در مورد اصول رزومه نویسی اطلاعات زیادی نداشته باشند؛ به همین دلیل جاب ویژن سرویس رزومه ساز را راه‌اندازی کرده که به طور اتوماتیک برای کارجویان رزومه‌ای استاندارد و حرفه‌ای می‌سازد. برای استفاده از این سرویس کافی است به صفحه رزومه ساز مراجعه کنید و اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید و بعد، در عرض تنها چند دقیقه رزومه‌ای فوق‌العاده حرفه‌ای با ظاهری زیبا و استاندارد داشته باشید.

آپدیت و به‌روزرسانی رزومه: نکته مهمی که بسیاری از کارجویان از آن غافل می‌شوند اهمیت به‌روزرسانی و آپدیت منظم رزومه کاری است. گاهی کارجویان برای یک موقعیت شغلی رزومه ارسال می‌کنند؛ ولی چون رزومه‌شان را آپدیت نکرده بودند و اطلاعات جدید مثل سوابق شغلی اخیر را اضافه نکرده بودند درخواستشان مورد موافقت قرار نمی‌گیرد. بنابراین هرچند وقت یک‌بار رزومه‌‌‌تان را بررسی کنید و اطلاعات کاری و مخصوصاً اطلاعات تماستان را به‌روزرسانی کنید.

استفاده از فیلترهای جستجو: با استفاده از فیلترهای جستجو برای پیدا کردن آگهی‌های شغلی می‌توانید زودتر به نتیجه دلخواه برسید و در زمان و انرژی صرفه‌جویی کنید. جاب ویژن هم برای کارجویان و هم برای کارفرمایان، امکان فیلتر کردن نتایج جستجو را فراهم کرده تا منطبق‌ترین نیروها و کارفرماها هرچه زودتر به یکدیگر برسند و همکاری‌شان را شروع کنند.

عضویت در کانال و ربات تلگرام جاب ویژن:  جدیدترین آگهی‌های استخدام  به تفکیک گروه شغلی، سطح شغلی و شهر محل کار هرروز در کانال تلگرام جاب ویژن منتشر می شوند. با عضویت در این کانال می‌توانید به راحتی از جدیدترین فرصت‌های استخدامی مرتبط باخبر شوید و هرچه زودتر استخدام شوید. با عضویت در ربات تلگرام و انجام تنظیمات بر اساس علاقه‌مندی نیز مرتبط‌ترین و منطبق‌ترین موقعیت‌های کاری برای شما ارسال می‌‌شوند.

فعال کردن اطلاع‌رسانی ایمیل: درصورتی‌که این گزینه را فعال کنید منطبق‌ترین آگهی‌های کاری هر هفته به ایمیل شما فرستاده می شوند. این آگهی‌ها انطباق بالایی با رزومه کاری شما و جستجوهای پیشین شما در سایت دارند.

جمع‌بندی

فرآیند کاریابی و استخدام شدن در دنیای امروزی می‌تواند کمی چالش‌برانگیز و دشوار باشد؛ اما اگر شیوه‌های درست جستجوی کار و اطلاع از آگهی‌های استخدام جدید را بدانید می‌توانید به‌راحتی شغل موردنظرتان را پیدا کنید.

در سایت استخدامی آنلاین جاب ویژن، هر روز صدها آگهی استخدام جدید منتشر می‌شوند و کارجویان می‌توانند به کمک فیلترهای جستجو و امکانات متعدد، به صورت هدفمند و فیلترشده به دنبال آگهی‌های موردنظرشان بگردند. امیدواریم جاب ویژن بتواند به شما در پیدا کردن شغل دلخواه و استخدام شدن کمک کند و کارفرمایان نیز بتوانند هرچه زودتر نیروی متخصص موردنظرشان را پیدا کنند.

  • ۰۰/۰۵/۰۵
  • محیا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی