راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

  • ۰
  • ۰

کارآموزی نقطه شروع بسیار خوبی برای ورود کارجویان و دانشجویان به دنیای حرفه‌ای است و فردی که مسیر شغلی خود را با این دوره شروع کرده باشد می‌تواند با سرعت بیشتری در کارش پیشرفت کند و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.

دوره کارآموزی نوعی اشتغال همراه با آموزش و یادگیری است که می‌تواند با حقوق یا بدون حقوق باشد و فرصتی بی‌نظیر برای یادگیری مهارت‌ها و تجربیات کاری برای کارجویان تازه‌کار و بی‌تجربه فراهم میکند. در این دوره شما در کنار مدیران و همکاران حرفه‌ای و باتجربه قرار می‌گیرید و تحت نظارت و راهنمایی آن‌ها، اصول و مهارت‌های لازم کار را یاد می‌گیرید.

برای مشاهده فرصت‌های شغلی کارآموزی کلیک کنید.

در این مقاله سایت استخدام جاب ویژن قصد داریم در مورد استخدام کارآموزی و مزایا و فوایدی که این دوره برای کارجو و کارفرمایان دارد صحبت کنیم. علاوه بر این، راجع به کارآموزی برنامه نویسی، عمران و معماری و ویژگی‌های آن نیز توضیحات کاملی ارائه خواهیم کرد.

به چه کسی کارآموز گفته میشود؟

دانشجویان و افرادی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و هنوز سابقه کاری ندارند با استخدام به عنوان کارآموز می‌توانند در عین حال که کسب درامد می‌کنند، آموزش‌های لازم برای انجام کار را یاد بگیرند.

کارآموزی یا کارورزی به هر نوع تجربه کاری گفته می‌شود که بخش عمده آن بر آموزش و یادگیری متمرکز باشد. کارآموزان در حین کار، آموزش‌های لازم را از مدیر یا سرپرست یاد می‌گیرند و روز به روز به تجربیات و مهارت‌های خود اضافه میکنند.

هرچند دانشجویان بخش عمده متقاضیان متقاضیان کارآموزی را تشکیل می‌دهند، اما این دوره تنها مختص دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان نیست. هر فردی که قصد تغییر مسیر حرفه‌ای و ورود به یک زمینه کاری جدید را داشته باشد با شروع همکاری به صورت کارآموزی می‌تواند آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را یاد بگیرد و زودتر در این حوزه جدید پیشرفت داشته باشد.

آیا کارآموزان بعد از اتمام دوره حتما استخدام دایمی میشوند؟

کارآموزان معمولا با حقوقی پایین و در بسیاری موارد با حقوق پایه وزارت کار شروع به کار می‌کنند. اما به مرور و با کسب تجربه، در صورتی که توسط آن سازمان یا شرکت به عنوان کارشناس یا کارمند استخدام شوید حقوق و دستمزد بالاتر و مزایای شغلی بهتری در انتظار شما خواهد بود.

نظرسنجی‌‌ها نشان می‌دهد که کارفرماها نیز تمایل زیادی به جذب دائمی کارآموزان خود دارند. بر اساس اطلاعات سایت parenta.com حدود ۹۰% از کارآموزان بعد از اتمام دوره آموزشی در همان شرکت و سازمان مشغول به کار می‌شوند و یک چهارم کارآموزان در یک سال کاری آینده ارتقاء شغلی پیدا می‌کنند.

روزها و ساعات کاری کارآموزان چه فرقی با سایر کارمندان دارد؟

از دید بسیاری از کارفرماها و سازمان‌ها، نحوه همکاری با کارآموز (به جز بحث حقوق) تفاوتی با سایر کارمندان ندارد و در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، کارآموزان نیز مطابق با ساعات و روزهای کاری قانون کار و به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند.

با این حال، در برخی شرکت های دیگر ممکن است نیاز به حضور تمام وقت کارآموز وجود نداشته باشد و کارفرما قصد استخدام کارآموز پاره وقت داشته باشد. حتی ممکن است آگهی استخدام کارآموزی را در سایت جاب ویژن پیدا کنید که به صورت پرژه‌ای، ساعتی یا دورکاری قصد همکاری داشته باشد. بنابراین گزینه های زیادی در اختیار شماست و می‌توانید با توجه به حوزه کاری مورد علاقه و شرایط خود، بهترین موقعیت شغلی را جستجو کنید.

چرا تقاضای زیادی برای فرصتهای استخدام کارآموز وجود دارد؟

امکان کار در یک محیط کاری حرفه‌‌ای و معتبر

یک فرد بی‌سابقه و تازه‌کار شانس بسیار پایینی برای کار در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ دارد؛ اما به عنوان کارآموز می‌توانید وارد این شرکت‌ها شوید. کارآموزی این امکان را فراهم می‌کند تا در محیط کاری حرفه‌ای در کنار افرادی باتجربه و متخصص مشغول به کار شوید و اعتماد بنفس خود را تقویت کنید.

درآمدزایی در حین یادگیری

مزیت کارآموزی این است که شما نه تنها برای آموزش هزینه‌ای پرداخت نمی‌‌کنید، بلکه در ازای کاری که انجام می‌‌دهید حقوق و دستمزد هم می‌گیرید. کسب درآمد در حین یادگیری یکی از مزایای فوق العاده کارآموزی برای دانشجویان و کارجویان تازه کار است. دیگر لازم نیست نگران پرداخت هزینه‌های گزاف دوره‌های آموزشی باشید و می‌توانید با خیال راحت تمرکز خود را روی

تقویت مهارت‌های فردی و ارتباطی

علاوه بر مهارت‌های تخصصی و فنی، کارآموزی بستری برای تقویت و بهبود مهارت‌های فردی نیز فراهم میکند. اگر مقالات دیگر بلاگ جاب ویژن که در مورد راهنمای استخدام مشاغل مختلف است را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که یکی از شرایط لازم کارفرماها، داشتن برخی مهارت‌‌های فردی و به اصطلاح مهارتهای نرم است.

یادگیری نکات و مهارت‌های شغلی بگذارید.

بهره‌مندی از راهنمایی‌ها و حمایت مدیر و سرپرست

وقتی به عنوان کارآموز در یک شرکت شروع به کار می‌کنید، سرپرست و مدیر مافوق شما وظیفه آموزش شما را بر عهده می‌گیرد و شما را در طول مسیر آموزش راهنمایی و هدایت می‌کند. این فرد یا افراد به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهند، ایرادات شما را یادآور میشوند و نحوه اصلاحشان را به شما آموزش می‌دهند، عملکردتان را ارزیابی و بازخورد خود را به شما ارائه می‌کنند و در مواقع لزوم از شما حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

بالا بردن شانس استخدام در آینده

این دوره نه تنها مهارت‌های شغلی لازم را به شما آموزش می‌دهد؛ بلکه شانس جذب شما را در شرکت‌‍‌ها و سازمان‌های بعدی به میزان قابل توجهی بالا میبرد. این موضوع که شما به یادگیری بیشتر و کسب مهارت‌های شغلی خود اهمیت داده و به عنوان کارآموز مشغول به کار بوده‌اید نکته ارزشمندی است که از چشم کارفرمایان دور نمی‌ماند.


حرف آخر

بسیاری از شرکت‌ها با زمینه‌های فعالیت مختلف تمایل به جذب کارآموز دارند؛ اما در حوزه‌های برنامه نویسی و معماری و عمران و دیجیتال مارکتینگ بیش از سایر حوزه‌ها فرصت‌های کارآموزی وجود دارد. با مراجعه به صفحه اصلی جاب ویژن به آدرس https://jobvision.ir/ و انتخاب گزینه کارآموزی می‌توانید تمامی فرصتهای استخدام کارآموزی را مشاهده کنید.

دوره آموزشی کارآموزی از جنبه یادگیری و آموزش بسیار ارزشمند است که تمامی مهارت‌ها و آموزش‌‌های حرفه‌ای را به کارآموز یاد می‌دهد و او را برای ورود به دنیای حرفه‌ای آماده می‌سازد. دانشجویان و افرادی که تازه فارغ التحصیل شده‌اند بیش از همه به دنبال موقعیت‌های شغلی کارآموزی هستند. اما افراد باسابقه که قصد تغییر مسیر شغل و ورود به یک حوزه کاری جدید را دارند نیز به این دوره آموزشی نیاز پیدا خواهند کرد.

 

 

  • ۰۰/۰۲/۰۵
  • محیا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی