راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

راهنمای استخدام

راه حل جامع کاریابی و استخدام

  • ۰
  • ۰

تهران و شهرهای استان تهران، مرکز استقرار شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک است و خوشبختانه یا متاسفانه بازار کار به مراتب بهتری در مقایسه با شهرهای دیگر ایران دارد. اگرچه در شهرهای دیگر نیز امکان جستجوی کار و فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد؛ اما تنوع و مقدار این فرصتها اصلا قابل مقایسه با تعداد آگهی های استخدام تهران نیست.

برای مشاهده آگهی‌های استخدام تهران کلیک کنید.

در این مقاله سایت کاریابی جاب ویژن قصد داریم نگاهی داشته باشیم بر بازار کار و آگهی‌های استخدام تهران و شرایط جذب نیروی کار در این شهر و استان. همچنین در مورد بازار کار و وضعیت اشتغال در این شهر صحبت خواهیم کرد و نتایج آمارهای به دست آمده از وضعیت اشتغال، بیکاری و استخدام کارجویان در تهران را با شما در میان میگذاریم.

بررسی نرخ اشتغالزایی تهران در سال 98

براساس آمار اعلامی توسط سالنامه آماری شهر تهران ، در سال ۹۸ تعداد فرصت‌های شغلی اعلام شده از طریق مراکز کاریابی شهر تهران حدود ۵۲۷۳۶ شغل بوده است. از طرفی، شمار کارجویان و متقاضیان کار ثبت شده در مراکز کاریابی نیز حدود ۶۰۲۳۵ نفر بوده اند.

از این تعداد، حدود ۴۹۸۱ کارجو توانسته‌اند از طریق مراکز کاریابی شهر تهران استخدام شوند. براساس این آمار، تعداد افراد استخدام شده در بخش‌های دولتی تنها ۵۲ نفر بوده؛ در حالیکه در بخش خصوصی حدود ۲۹۸۵ نفر مشغول به کار شده اند.

کدام بخش بیشترین سهم اشتغالزایی را داشته است؟

براساس آمارهای به دست آمده، بخش خدمات بیشترین سهم اشتغال و استخدام تهران را به خود اختصاص داده است. بر اساس این نتایج:

  • سهم بخش کشاورزی بسیار کمتر و ۱٫۴ درصد بوده است.
  • بخش خدمات اما بیشترین اشتغال را داشته و حدود ۶۲٫۱ درصد از نیروی کار تهران در این حوزه مشغول به کار هستند
  • از این میان، سهم بخش خصوصی از اشتغالزایی و به کارگیری نیروی کار شهری در سال ۱۳۹۸ برابر با ۸۰٫۳% بوده و بخش دولتی ۱۹٫۷ درصد از اشتغال را شامل شده اند.

مزایای پیدا کردن کار در تهران چیست؟

هرچند به طور معمول، ساکنین تهران برای موقعیت‌های شغلی واقع در این شهر، رزومه ارسال می‌کنند؛ اما مزایای کار در پایتخت ایران باعث شده بسیاری از کارجویان از شهرهای اطراف و حتی استان‌های مجاور مثل البرز و شهر کرج به دنبال پیدا کردن فرصت شغلی در تهران باشند

یافتن سریعتر کار جدید در صورت استعفا یا اخراج

به خاطر بازار کار مناسب تهران، در صورتی که از شغلتان استعفا کنید یا به هر دلیلی تعدیل یا اخراج شوید در بازه زمانی کوتاه‌تری می‌‌توانید فرصت شغلی بعدی را پیدا کنید و استخدام شوید. در صورتی که از دست دادن شغل در یک شهر کوچک، ممکن است به معنی دوره طولانی بیکاری باشد و جستجوی کار بعدی، زمان زیادی طول بکشد.

میانگین حقوق و درآمد بالاتر

بالا بودن سطح هزینه‌‌های زندگی تهران، باعث افزایش میانگین حقوق و دستمزد موقعیت‌‌های شغلی تهران هم شده است. به طور مثال، یک موقعیت شغلی ثابت مثل کارشناس دیجیتال مارکتینگ در تهران در مقایسه با همین شهر در شهرهای دیگر، میانگین حقوق و دستمزد بالاتری دارد. همین موضوع باعث شده بسیاری از کارجویان برای پیدا کردن کار با حقوق بالا و بهتر به دنبال آگهی‌های استخدام تهران بگردند.

بازار کار  پررونق تر و فرصت‌‌های شغلی بیشتر

تهران پایتخت ایران است و طبعا تمرکز اصلی صنایع و تجارت و کسب و کارهای مختلف در این شهر قرار گرفته است. تمامی کسب و کارها و شرکت‌ها یا سازمان‌های بزرگ یا در تهران قرار دارند یا حتما شعبه‌ای در این کلانشهر دارند. همین موضوع باعث شده فرصت‌های شغلی بسیار زیاد و متنوعی در پایتخت ایجاد شود و در هر زمینه و حوزه فعالیتی، صدها و هزاران امکان کار وجود داشته باشد.

امکان پیشرفت و ارتقاء شغلی

حتی اگر با یک شغل ورودی و ساده وارد بازار کار شده باشید امکان پیشرفت و ارتقاء شغلی خواهید داشت؛ چرا که تمام مشاغل بالاتر و سطوح شغلی بهتر در سازمان‌های استان تهران وجود دارند. در صورتی که در شهرهای دیگر ایران به دلیل امکانات محدودتر و تعداد سازمانهای کمتر این امکان پیشرفت کمتر وجود دارد.

فرصت‌های شغلی متنوع‌تر

در هر رشته‌ای که تحصیل کرده باشید و هر تخصص و مهارتی داشته باشید حتما صدها موقعیت شغلی و فرصت های شغلی مرتبط در تهران می‌توانید جستجو کنید. هرچند در پایتخت هم برخی مشاغل، موقعیتهای شغلی بهتر و درآمد بالاتری دارند؛ اما به هرحال هرکسی با هر میزان تجربه و مهارت می‌تواند با جستجوی آگهی های استخدام تهران، شغل مناسبی برای خود بیابد.

فرصت‌های دورکاری بیشتر

دورکاری از گذشته به عنوان مدلی از همکاری وجود داشته و در مورد مزایا و معایب آن بحث و گمانه‌زنی‌‌هایی وجود داشت. اما در یک سال اخیر به خاطر اپیدمی ویروس کرونا و لزوم فاصله‌‌گذاری اجتماعی، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان به سمت دورکاری روی آوردند. از طرف دیگر شمار زیادی از کارجویان هم برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان ترجیح می‌دهند به جای کار حضوری به صورت دورکار کار کنند.

فرصت‌های فریلنسینگ و پروژه‌ای بیشتر برای فریلنسرها

فریلنسینگ نوعی از اشتغال است که فرد به صورت پروژه‌ای و آزادکاری با شرکت‌ها همکاری می‌کند. این شغل مزایا و معایب خاص خود را دارد. با این حال، بسیاری از کارجویان معتقدند در برخی مشاغل مثل برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ و تولیدمحتوا در صورت فریلنسینگ امکان کسب درآمد بیشتر و بالاتری وجود دارد.

مطالب مرتبطبررسی بازار کار و فرصت‌‌‌های استخدام تهران و موقعیت‌‌های شغلی پرتقاضا در پایتخت

جمع بندی

تهران به عنوان پایتخت از گذشته مرکز تجمع کسب و کارها و سازمان‌های ایرانی و خارجی بوده و همین موضوع، فرصت‌های شغلی فراوانی را به وجود آورده است. بازار کار خوب پایتخت در مقایسه با سایر شهرها موجب شده برخی کارجویان برای جستجوی کار و اشتغال به این شهر مهاجرت کنند یا به دنبال فرصت‌های شغلی دورکاری در تهران بگردند.

کاریابی آنلاین امکان جستجوی مشاغل و پیدا کردن شغل مناسب را راحتتر از قبل کرده و روند استخدام را کوتاه‌تر کرده است. سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن با انتشار روزانه صدها آگهی استخدام مربوط به شهر و استان تهران به عنوان یکی از سایتهای کاریابی کارآمد و مورداعتماد تهران شناخته شده است.  با استفاده از فیلترهای مختلف میتوانید فرصت‌های همکاری تهران در گروه شغلی خود را در این سایت مشهده کنید.

هرروزه تعداد زیادی آگهی استخدام تهران در سایت جاب ویژن منتشر شود. در صورتی که تخصص و مهارت خوبی داشته باشید و رزومه کاری حرفه‌ای برای خود تهیه کرده باشید می‌‌توانید به راحتی در سایت جاب ویژن به جستجوی کار بگردید و در مدت زمانی کوتاه، موقعیت شغلی مناسب با حقوق و درآمد مکفی پیدا کنید.

 

  • ۰۰/۰۱/۲۵
  • محیا باقری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی