خیلی از فروشگاهها در سطح شهرهای بزرگ و کوچک هستند که برای مدیریت، سرپرستی کارکنان، فروش بیشتر، رسیدگی به خدمات مشتریان و استخدام نیروی کار آگهی استخدام مدیر فروشگاه منتشر میکنند. البته وظایف تمام مدیران فروشگاهی یکسان نیست اما برخی اوقات دیده میشود که خیلی از فروشگاهها به دلیل ترس، آمار و دادههای خود را در اختیار مدیر فروشگاه قرار نمیدهند. این عامل به تنهایی میتواند تاثیر منفی در فروش و جذب مشتریان داشته باشد.
مجموعه فروشگاههایی که تحت یک نام یکسان و مدیریت واحد اداره میشوند و اغلب محصولات مشابهی دارند فروشگاه زنجیرهای نامیده میشوند. هر یک از شعب این فروشگاهها برای مدیریت و عملکرد موفق به استخدام مدیر فروشگاه زنجیره ای نیاز دارد. اگرچه قوانین و سیاستهای در سطح مدیریت کلان گرفته میشود؛ اما موفقیت و سودآوری هر شعبه در گروه مهارتها و توانمندیهای مدیر فروشگاه است.
همچنین فردی که رزومه خود را برای این فرصت شغلی ارسال میکند باید به یکسری مهارت فردی و مدیریتی و اصول فروش مسلط باشد. او باید بتواند عملکرد و بازده کارکنان را ارزیابی کند و بهترین شرایط را برای فروشگاه به وجود آورد. اگرچه مدیر فروشگاه درآمد تقریبا خوبی دارد اما نسبتا کار و مسئولیت زیادی بر دوش او هست و شاید حتی نیاز باشد در هر ساعتی از روز یا حتی روزهای تعطیل هم کار کند.
آشنایی با وظایف و مسئولیتهای مدیر فروشگاه؛ مدیر یک فروشگاه زنجیرهای چه کاری انجام میدهد؟
به طور کلی، مدیر یک فروشگاه دارای وظایف زیر است:
- افزایش سود فروشگاه و رسیدن به اهداف فروش
- رسیدگی به خدمات مشتریان مانند بررسی شکایات و پاسخ به سوالات آنها
- جذب و استخدام نیروی جدید کار
- نظارت و ارزیابی عملکرد کلیه مدیران و کارکنان
- ایجاد رفاه برای تمامی کارمندان و کارکنان مانند کارکنان بخش فروش
- مدیریت و رسیدگی به محصولات آسیبدیده و موجودی فروشگاه
- ایجاد انگیزه به کارکنان به خصوص در شرایط بحرانی
- ایجاد امنیت و رضایت مشتریان فروشگاه
- مدیریت و سرپرستی تمام بخشهای فروشگاه
- ارائه گزارش مربوط به خرید یا ضرر و زیان
- نظارت بر عملکرد و فعالیت روزانه یک فروشگاه
- تدوین استراتژی برای رسیدن به اهداف فروشگاهی
- برگزاری جلسات با کارکنان یا مدیران
- پیدا کردن بهترین راهکار و راهحل در شرایط بحرانی
- حفظ وضعیت خوب فروشگاه بر اساس استانداردها
همچنین، یک مدیر فروشگاه زنجیرهای باید کارهای زیر را انجام دهد:
- استخدام، آموزش و نظارت بر کارکنان و پرسنل جدید فروشگاه
- مدیریت موجودی کالاها و اقلام و سفارش محصولات جدید در صورت لزوم
- مدیریت کالاهای مرجوعی و بازگشت مبلغ به مشتریان برای محصولات آسیب دیده
- نظارت بر فروشگاه و اطمینان از عملکرد صحیح بخشهای مختلف
- راهنمایی دادن به پرسنل و مشتریان در مورد اطلاعات و قوانین فروشگاه
- تبلیغات محصولات، اعمال تخفیف روی محصولات و ترغیب مشتریان برای خرید برای رسیدن به اهداف تعیین شده
- ارائه بهترین خدمات به مشتریان و اطمینان از سطح بالای رضایت مشتری
- آموزش و راهنمایی کارکنان و انگیزه دادن به تیم فروش برای رسیدن به اهداف فروش
- تدوین استراتژیهای تجاری برای جذب مشتریان جدید، افزایش فروش فروشگاه و افزایش سودآوری
- رسیدگی به شکایات و نگرانیهای مشتریان به صورت حرفهای
- اطمینان از رعایت مقررات بهداشتی و ایمنی در فضای فروشگاه
- مدیریت و به روز رسانی سوابق مالی
- تهیه گزارش در مورد روند خرید، نیازهای مشتریان و امور مالی و ارائه به مدیران کل
شرایط کار کردن به عنوان یک مدیر فروشگاه چگونه است؟ آیا مدیریت فروشگاه باید در ساعات خارج از ساعات اداری کار کند؟
مدیران فروشگاه بین ۳۷ تا ۴۰ ساعت در هفته کار میکنند. با توجه به اینکه آخر هفتهها از جمله روزهای شلوغ به شمار میرود؛ پس مدیران فروشگاه در این شرایط باید در فروشگاهها حضور داشته باشند و کار کنند. اگر با توجه به شرایط زندگی خود توانایی کار در تمام روزهای هفته را ندارید؛ بهتر است رزومه خود را برای آگهیهای استخدام مدیر فروشگاه ارسال نکنید.
این مدیران در هر فروشگاهی با هر اندازه و زمینه فعالیتی میتوانند کار کنند. اگر شرکتی که برای آن کار میکنند کوچک باشد ممکن است مستقیما به صاحب اصلی فروشگاه گزارش بدهند. اما در مورد فروشگاههای زنجیرهای بزرگ معمولا گزارش باید به تیم مدیریت کل ارائه شود. نکتهای که در مورد مدیریت فروشگاههای زنجیرهای وجود دارد این است که این مدیران ممکن است هر چند وقت یکبار به شعب دیگر منتقل شوند تا به بهبود عملکرد و سودآوری آن شعب کمک کنند.
درآمد یک مدیر فروشگاه در جهان چقدر است؟
میانگین حقوق یک مدیر فروشگاه در انگلستان چیزی حدود ۱۹ هزار پوند تا ۴۰ هزار پوند است که بر اساس میزان تجربه، مهارت و سابقه شما، محل زندگیتان و بزرگی و کوچکی فروشگاه متفاوت است. میانگین حقوق مدیر فروشگاه در ایالت متحده میتواند بر اساس عوامل مختلف مانند تحصیلات، مهارت، دانش و سابقه کار آن متخصص متفاوت باشد.
دستمزد و حقوق سالیانه مدیران فروشگاههای زنجیرهای به عوامل مختلفی مثل میزان سابقه و تجربه کاری، موقعیت جغرافیایی فروشگاه، نوع و برند فروشگاه و میزان موفقیت و سودآوری کلی شرکت بستگی دارد. در آمریکا حقوق مدیر فروشگاه زنجیرهای به طور میانگین سالیانه 44000 دلار محاسبه شده است.
هر روز هزاران آگهی استخدام مدیر فروشگاه در سایتهای کاریابی مانند جاب ویژن منتشر میشود. وظایف و مسئولیتهای مدیران فروشگاهها در شرکتهای مختلف متفاوت است اما چیزی که به نظر میرسد این است که میزان حقوق و درآمد ماهانه یک مدیر فروشگاه در ایران به طور میانگین حدود 6-10 میلیون تومان است.
برای استخدام شدن به عنوان مدیر فروشگاه باید چه شرایطی داشته باشید؟
با بررسی و مشاهده آگهیهای استخدام مدیر فروشگاه زنجیره ای در سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن به دید کلی و جامعی از شاخصهای مهم برای کارفرمایان دست پیدا میکنیم. به عنوان مثال اکثر کارفرمایان داشتن مدرک حداقل لیسانس در رشتههای بازرگانی، مدیریت و کسب و کار و داشتن سابقه کاری در زمینه مدیریت فروشگاه را جزء شروط لازم برای استخدام مدیر فروشگاه در نظر میگیرند. محدودیت سنی برای این شغل نقش چندان مهمی ندارد؛ اما با توجه به لزوم داشتن سابقه کار مدیریتی و همچنین توانایی جسمی لازم برای انجام امور محوله، میتوان بازه سنی 30-40 را به عنوان بازه سنی طلایی برای احراز این موقعیت شغلی عنوان کرد.
- ۰۰/۰۷/۰۸
سلام و عرض احترام.
شما به صورت رسمی برای همکاری با سِیونت دعوت شده اید.
همین حالا در سِیونت ؛ پلتفرم خرید و فروش فایل همراه با گارانتی ؛ غرفه اختصاصی خود را با حق مالکیت 100 % تاسیس کنید و فایل های خود را (اعم از آموزشی، درسی، گرافیکی، نرم افزاری، برنامه نویسی، دانشگاهی و ...) بفروشید.
همچنین می توانید سیونت را به دوستان و آشنایان خود معرفی کرده و درآمد بیشتری کسب کنید.
منتظر حضورتان هستیم.
https://savenet.ir